15.-17.1.2016 Vyhlášení vítěze soutěže autorů ročníku 2015

21.12.2015 13:17

O víkendu 15.-17.1.2016 v Praze se bude konat vyhlášení vítěze soutěže autorů deskových her ročníku 2015 pořádáno CBG, kterého se budu účastnit se svou první hrou LillyaPut (strategická hra pro 2-4 hráče, težba surovin, obsazování území). Všechny přihlášené hry ročníku 2015 se budou za účasti autorů hrát, bude se o nich diskutovat a nakonec se vyhlásí vítězná hra. Akce je přístupná veřejnosti, ale je třeba se nahlásit předem (kontakt na stránkách CBG: https://www.czechboardgames.com/index.php?id=328 nebo na facebooku)

S touto hrou LillyaPut jsme měli ze začátku velké ambice a byli jsme přesvědčeni, že vezeme opravdu super hru. Testeři z workshopu nás ale vyvedli z omylu. Ačkoli byla hra hodnocena jako zajímavý nápad ihned se při testování objevilo bezpočet nevyvážeností, grafická úprava byla velmi nepřehledná a složitost pravidel byla označena jako obtížná s velkým početm herního materiálu. Odjížděli jsme se spoustou připomínek a nápadů k vylepšení, které jsme měli během měsíce zpracovat - do dalšího workshopu. To se nám podařilo a do Prahy jsme jeli s úplně jinou a přesto stejnou hrou. Především jsme přidali prvek náhody, který udělal průběh hry napínavým; byla zde výrazně posílena interakce mezi hráči a také jsme vylepšili grafiku - která pomocí obrázků a symbolů vedla hráče k lepší orientaci ve hře. Další workshop byl zaměřen na tvorbu deskových her a proložen přednáškami zasvěcených lidí z prostředí vydávání deskových her a grafiky. Ačkoli byl workshop zajímavý a přínosný, na samotné hraní zbylo velmi málo času. Hru zahráli jednou ve dvou hráčích a prostor pro diskusi byl velmi malý. Jeden prototyp deskové hry LillyaPut jsme nechali v Praze k průběžnému testování během roku, které by mělo být završeno právě Vyhlášením vítěze ročníku 2015.

Ambice na vítězství nemáme, protože jsme si vědomi jak málo jsme byli připraveni na soutěž tohoto ročníku. Především jsme měli opravdu málo natestováno (cca 20 her ve dvou hráčích, 2 hry ve třech hráčích a 1 ve čtyřech hráčích - což se okamžitě projevilo). Dalším negativním faktorem, který nás ovlivnil byl nedostatek zkušeností a informací.

Proto tuto hru LillyaPut odložíme na příští ročník stranou a zkusíme něco jiného - Labyrint :-) A proč si myslíme, že by měl Labyrint větší šanci na úspěch? Především proto, že by měl oslovit daleko větší skupinu hráčů a zaujmout je svou méně obvyklou kombinací strategie a boje (který nijak není ovlivněn kostkami či jinou náhodou). Další zajímavou věcí je herní mechanismus Minotaura, proti kterému bojují všichni hráči (hráči ale také musí bojovat i mezi sebou). Převládá tedy strategie nad náhodou, která ovšem také hraje určitou menší roli. Hra je pro 2-4 hráče a odehraná je max za 90min což je velmi uspokojivé.

Nicméně k LillyaPut se máme v plánu vrátit později - až ovládneme herní trh a budeme mít spoutu natěšených fanoušků :-)))))))

—————

Zpět