O hře

Parametry hry

  • strategická desková hra
  • velmi konfliktní - vysoký podíl interakce
  • menší podíl náhody
  • pro 2-4 hráče
  • od 10 let
  • doba pro odehrání ve 2 hráčích do 60min, ve 4 hráčích do 90min
  • středně náročná

Téma hry

Téma hry vychází ze starých Řeckých bájí a pověstí, konkrétně z pověsti o Théseovi.  Théseus zbavil Athény od kruté daně v podobě lidských obětí tím, že dobrovolně vstoupil do labyrintu, dokázal zabít Minotaura a s pomocí klubka vlny, jež mu darovala princezna Ariadna se vrátil zase zpět.

Stručný popis hry

Každý hráč má svou družinu pěti hrdinů, které posílá do labyrintu aby našli a zabili Minotaura a dostali se ze spletitých chodeb zase ven. Hrdinové v labyrintu nacházejí skryté symboly, které jim buď mohou dát určitou výhodu nebo jim uškodí. V každé místnosti jsou ukryty žetony boje, s kterými si hrdina ihned po jejich vyzvednutí dobírá i bojové karty. Těmi pak může útočit na Minotaura nebo na ostatní cizí hrdiny. Hrdinové také mohou omezeným počtem ve hře prokopávat zdi a zase je zazdívat zpět nebo využívat tajných chodeb k přesunu z jedné části labyrintu do druhé. Na začátku každého kola se v labyrintu objeví Minotaurus, který se zaměří na nejbližšího hrdinu, kterého pak na konci každého kola napadne. Ovšem i v průběhu kola se můžete s Minotaurem utkat tím, že ho napadnete a pokusíte se ho zabít nebo ho zlomyslně můžete poslat na hrdiny vašich soupeřů. Hráči v průběhu hry Minotaurovi udělují zranění a získávají tak jeho karty, které jim dávají vítězné body. Po každém úspěšném útoku na Minotaura, kdy se hráči podařilo ho zranit, nastupuje další Minotaurus, tentokrát samozřejmě zuřivější a je na něj nutno použít více zbraní... S každým úspěšným zraněním Minotaura hráč získá pro svého hrdinu klubko vlny, které mu pomůže dostat se z labyrintu ven a tím opět získat cenné vítězné body. Ale pozor, soupeři vám vzácné klubko mohou kdykoli v boji vzít a získat jej pro sebe! Hra končí třemi možnými způsoby a je jen na hráčích kdy se tak stane. Nejpozději však hra končí po odehrání třetího kola. Hráči si poté vyhodnotí kladné a záporné body, hráč s nejlepším výsledkem vyhrává.

Čím je hra výjimečná?

  • Hra je strategická a zárověň i konfliktní s menším podílem náhody 
  • Hráči hrají nejen proti sobě, ale také proti Minotaurovi, který chodí po Labyrintu z části mechanicky a z části je ovlivňován hráči.
  • Jednotlivé místnosti labyrintu se pro každou hru natáčejí a skládají náhodně a tak se nikdy nestane, žebyste hráli na stejné desce a pamatovali si tak cesty v labyrintu. Vstupy do labyrintu jsou také vždy nově umisťovány na začátku každé nové hry.
  • Systém boje je velmi jednoduchý, bojové karty jsou pouze 3 druhů, přesto mají hráči k dispozici mnoho variant jak své bojové karty proti soupeři využít. Boj se dělí na boj mezi hrdiny, kde soupeři proti sobě vykládají bojové karty a díky nim udělují zranění hrdinům a na boj proti Minotaurovi, kde hráči potřebují nasbírat určitý počet typů bojových karet aby ho dokázali zranit a později i zabít.
  • Hra obsahuje minimum textu a vše je znárzorněno pomocí symbolů a obrázků. 

Další informace k této hře:

  • Pro strategickou hru tohoto typu není herního materiálu příliš mnoho a hra se po jejím složení kompletně vejde do krabice od Marlenky (medovníku)
  • Rozložená hra zabírá prostor cca 80cmx80cm
  • Herní materiál obsahuje minimum textu (na kartách). Do budoucna je plánováno tento text převést do symbolů a obrázků.
  • Pravidla Labyrintu se vejdou na 9 stránek A4 (i s ilustracemi).
 

Co je to prototyp?

 

Labyrint - život nebo smrt je prototyp deskové hry, což znamená, že tato desková hra zatím nebyla nikde vydaná. Jaké výhody a nevýhody má prototyp deskové hry?

Výhody: po domluvě s autorem vyzkoušení zdarma, můžete se stát jejím testerem a výrazně přispět k jejímu vylepšení!(více hlav-více nápadů... Mohli jste už někdy mluvit do pravidel? Teď máte šanci! Každým novým nápadem, každou vaší poznámkou se budeme vážně zabývat, protože chceme kvalitní hru!)

Nevýhody: nemůžete si ji zatím koupit, některé herní mechanismy nemusí vždy fungovat (to je ale zároveň výzvou pro testery, zda-li takový zádrhel odhalí...?)